fredag 3. august 2012

"Se, det glitrer, mamma!"


Vi er på leir, og står inne i en gammel, ekkel dusj, Junior og jeg. Jeg tenker at vi burde hatt badesko på oss, og at det er om og gjøre og skyndte oss slik at vi blir ferdig og kan gå ut igjen.
Så sier Junior: "Se på det fine gulvet, mamma! Det glitrer! Det er det fineste gulvet jeg noen gang har sett, mamma!" Gutten smiler så han stråler :)
Å, kunne jeg bare se verden gjennom hans øyne noen ganger!
 Der jeg ser bakterier og skitt, ser han glitteret i gulvbelegget. Der jeg drømmer meg hjem til mer behagelige fasiliteter er han overlykkelig over å være på ferie og leir.
Jeg kunne fortalt flere slike episoder der en av guttene har fått meg til å tenke i sommer. De har et sånt herlig og problemfritt syn på livet! Så sulten og interessert!
Jeg kunne veldig gjerne lagt litt av mine bekymringer og min snusfornuftighet til side, og heller tenkt litt mer slik som dem :)
Etter den episoden i dusjen bestemte jeg meg for å kose meg på resten av leiren, selv om standarden var enkel. Jeg var vel ikke blitt prippen vel :)
Og jeg fikk så mye tilbake - nytt åndelig påfyll, liv til nye og gamle drømmer, nye venner, (og enda større takknemlighet for dusjen, kaffemaskinen og sofaen hjemme :) )


Bilder fra Pinterest.

4 kommentarer:

  1. nydelig!
    Mange ganger føler jeg guttene mine lærer meg mer om livet enn jeg kan lære dem! Gud satte vel foreldre og barn sammen med god grunn;)

    SvarSlett
  2. Så herlig Renate :) ja, sånn er det - de små lærer oss ting hele tiden - og det er bare så skjønt, syns jeg.
    Takk for dette innlegget, for bloggen din - og for dine fine ord hos meg, det varmet. Ønsker deg en fin helg videre :) klem til deg

    SvarSlett
  3. Herlige blogg og nydeligt skreve. Eg kjenne meg igjen i alt. Legge meg te som nye følger 8-) klem fra Elena

    SvarSlett

Kom gjerne med tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det setter jeg pris på!